Gratis elektronische bibliotheek

Dat maakt God van ons leven - Wilson, S.S.

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: none
BESTANDSGROOTTE: 7,71
ISBN: 9789081328722
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Wilson, S.S.

Wilson, S.S. boeken Dat maakt God van ons leven epub zijn voor u beschikbaar na registratie op onze website

Omschrijving:

Sidney Wilson wordt geboren op 4 juli 1911 in Arnhem als zoon van een Schotse evangelist die onder andere in Nederland werkzaam is geweest. Tijdens zijn kinderjaren wil hij niet veel van het geloof weten, maar op 19-jarige leeftijd komt daar verandering in na het lezen van het Bijbelboek Openbaring. Kort daarna doorloopt hij een tweejarige Bijbelschool in Londen en vervolgens gaat hij zich intensief bezighouden met evangelisatiewerk in de Baltische staten. Dit stopt abrupt met het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. Vanwege zijn Britse nationaliteit wordt hij in Schoorl en later in verschillende kampen in Duitsland geïnterneerd. Hoewel dit een moeilijke en eenzame tijd is, ziet hij het zelf als een van de meest leerzame perioden voor zijn geestelijk leven.Wanneer hij aan het einde van de oorlog vrijkomt, ontdekt hij tot zijn teleurstelling dat maar weinig gelovigen een werkelijk geestelijke verandering hebben doorgemaakt ten gevolge van de oorlog. Velen hebben het te druk met zichzelf en lijken God alweer te zijn vergeten.In deze tijd staan vooral jonge mensen open voor het evangelie, maar er zijn slechts weinigen die hen hierin de weg wijzen. Sidney, die zich niet gebonden voelt aan één kerk, trekt zich samen met een groep vrienden het lot van deze jonge mensen aan. Met behulp van de Amerikaanse jongerenorganisatie Youth for Christ organiseren zij jeugdcampagnes waar grote belangstelling voor is.Daarna gaat hij zich toeleggen op het houden van Bijbelstudieweekends bij Stichting Verdieping en Activering in Hilversum en het organiseren van jongerenreizen naar Oostenrijk en later naar Israël. Door de rijkdom en diepte van zijn Bijbelstudies zijn vele levens blijvend veranderd.Sidney is op 20 februari 1986 in Drachten overleden.

... mijn hart opdat ik een antwoord kan geven aan hem die mij hoont ... Wat maakt het leven echt zinvol? — Watchtower ONLINE LIBRARY ... . Als het leven een hoger doel heeft, willen we natuurlijk weten wat dat doel is en hoe het ons leven kan beïnvloeden. Als we ons niet van het bestaan van God bewust zijn, leven we zonder de meest fundamentele waarheid uit het universum te kennen. De Bijbel vertelt ons dat God de Bron van het leven is (Openbaring 4:11). In Gods nieuwe samenstel zullen mensen genieten van het soort leven dat God Adam en Eva gaf toen hij hen in het paradijs op aarde plaatste. We hebben gezien dat God hun de opdracht gaf kinderen te krijg ... Bestaat God? Maakt het iets uit? - jw.org ... . We hebben gezien dat God hun de opdracht gaf kinderen te krijgen, 'de aarde te vullen en te onderwerpen'. Hun taak was het paradijs van Eden tot de hele aarde uit te breiden (Genesis 1:28). Bijbelteksten over Reiniging - Hij zei: 'Wat uit de mens komt, dat maakt hem onrein. Want… Nader tot God, dan zal hij tot u naderen. Reinig uw handen… Jullie zijn al rein door alles wat ik tegen jullie gezegd heb… Was je, reinig je, maak een eind aan je misdaden, ik kan… Omdat ons deze beloften zijn gegeven, geliefde broeders en zusters, moeten we… Het woordje 'vrij' roept iets op van genieten en dingen kunnen doen die je graag wilt. Vrij om te zijn wie je bent; vrij om te zijn zoals God je heeft bedoeld. Vrij om te leven met een doel. Ondanks dat we dit allemaal graag willen, is het maar al te vaak zo dat ons leven er voor de mensen om ons heen wel mooi uitziet, maar dat we van ... Dat betekent dus dat de lofliederen van mensen van enorme waarde zijn voor God. Het blijft speculeren, omdat God zelf de enige is die weet waarom hij de wereld en ons geschapen heeft. Maar God zou ons dus wel eens geschapen kunnen hebben, omdat hij het nodig heeft om zijn goedheid te laten zien. Home / Boeken / Bijbelstudie / Dat maakt God van ons leven. Dat maakt God van ons leven. Auteur/artiest: Sidney S. Wilson. een bijbelstudie aan de hand van de 7 scheppingsdagen Een heel origineel boek met een ... Lees meer. Schrijf een review. ISBN: 9789081328722. Levertijd: 1 - 3 werkdagen Uitgever ... Naar God groeien De grote lijn van de geschiedenis is dus dat God iets nieuws schept, iets anders dan zichzelf. Hij maakt ruimte in zichzelf, en neemt dat later weer in zich op. Maar wel als iets anders, iets dat niet zichzelf is: wij. In zekere zin breiden wij God dus uit. Wij zijn bezig hem aan te vullen, hoe mysterieus dat ook klinkt. De ... Het zijn de woorden van David die uitziet naar de dag dat hij God mag ontmoeten. Fleur (niet haar echte naam, red.) is pas vijf jaar oud en heeft leukemie. Een ziekte die dikwijls de dood tot gevolg heeft. "Fleur kent diverse psalmen uit haar hoofd. Ze is zo sterk en krijgt kracht van Boven om dit te kunnen dragen", vertelt haar vader aan Refoweb. Wat maakt het leven echt zinvol? TOEN aan Jesse, een zeventienjarige scholier, gevraagd werd wat de zin van het leven is, antwoordde hij: „Maak zoveel mogelijk plezi...