Gratis elektronische bibliotheek

Omgang met God - C.G. Vreugdenhil

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: december 2010
BESTANDSGROOTTE: 3,4
ISBN: 9789058299970
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: C.G. Vreugdenhil

C.G. Vreugdenhil boeken Omgang met God epub zijn voor u beschikbaar na registratie op onze website

Omschrijving:

Als je iemand hebt ontmoet voor wie je genegenheid koestert, ben je in gedachten steeds met die persoon bezig. Je wilt die ander graag zoveel mogelijk zien en je hoopt dat dit gevoel wederzijds is. Als er sprake is van echte liefd e, dan kun en wil je op een bepaald moment niet meer zonder elkaar leven.Zo is het ook met God. Hij ziet je graag. Aan Zijn voeten. In gebed en bestudering van de Bijbel. Hij wil niets liever dan dat jij ook naar Hem gaat verlangen. Dat is niet alleen en gevoelskwestie. Je geloofsleven wordt gevormd door met God om te gaan en Zijn genade te beleven.In Omgaan met God vertelt dominee Vreugdenhil aan de hand van de Bijbel wat de persoonlijke omgang met God in de praktijk precies inhoudt. Hij bespreekt daarbij onder meer ons gevoel, ons karakter en de cultuur waarin we leven. Ook stelt hij het doen van belijdenis, dopen en de gemeenschap der heiligen aan de orde.Dit boek bevat per hoofdstuk een aanbevolen schriftlezing en een aantal gespreksvragen, zodat je over ieder onderwerp verder na kunt denken. Alleen of in een groep.

... het navolgende geslacht, vertellende de loffelijkheden des HEEREN, en Zijn sterkheid, en Zijn wonderen, die Hij gedaan heeft ... Boekwinkeltjes.nl - Immanuel. God in den omgang met zijn ... ... . God heeft een verbond gesloten met Zijn volk. Er is altijd terugkeer mogelijk naar God, want het verbond is onverbrekelijk. Het uitverkoren volk. Israël ziet zichzelf als het "uitverkoren volk", een volk met een bijzondere opdracht. Heiliging door omgang met de geboden. Het praktiserende jodendom, de omgang met de geboden, keert in alles ... Gods verborgen omgang (Psalm 25:14), van God met ons en van ons met God, de levende God, de Schepper van hemel en aarde i ... Omgang met God door C.G. Vreugdenhil (paperback ... ... ... Gods verborgen omgang (Psalm 25:14), van God met ons en van ons met God, de levende God, de Schepper van hemel en aarde is een bijna ongelofelijk fenomeen. Iets dat men alleen maar door ondervinding, bevinding, in de stilte van de eigen binnenkamer kan beleven en doorleven. Wij hebben de dagelijkse omgang met de Heere nodig. Niet alleen 's morgens en 's avonds, maar de hele dag door. In dit boek heeft Henry drie preken opgenomen die gaan over onze dagelijkse omgang met God. Hij legt niet alleen uit waarom het zo belangrijk is om met God te wandelen, maar hij geeft ook veel praktische handreikingen. Verborgen omgang met God. Er zijn soms van die dingen, die je niet in het openbaar bespreekt, maar zoals we dan zeggen, onder vier ogen met een ander. En als Jezus de bergrede uitspreekt, dan heeft Hij het over het dagelijkse religieuze leven, de omgang met God. Dan spreekt Hij over het geven van aalmoezen, hoe je moet bidden. En in dat verband spreekt Hij ook over vasten. Kennelijk is vasten een heel normaal onderdeel van je omgang met de Heer." "Dat zie je ook in Hande...