Gratis elektronische bibliotheek

Het brood des levens - none

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: 1998-01-01
BESTANDSGROOTTE: 7,88
ISBN: 9789033106194
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: none

Veel plezier met het gratis lezen van Het brood des levens none epub-boeken

Omschrijving:

none

...leven. "Ik ben het Brood des levens." We worden in gedachten teruggebracht naar dat wat we in Exodus zagen ... Het brood des levens :: watzegtdebijbel_nl.nl ... . We zagen hoe God Zijn volk elke dag manna gaf, het brood uit de hemel. Gods voorzienigheid hield hen in leven en ondersteunde hen. En dan komt Jezus in beeld en zegt, "Ik ben dat brood. Ik ben het voedsel waarmee God je voedt, net zoals ... In het Johannesevangelie doet Jezus zeven keer een 'Ik ben' uitspraak. De eerste uitspraak is de laatste regel van de lezing van deze zondag: 'Ik ben het brood des levens' (6, ... Het Brood des levens - De Bijbel voor jou! ... . De eerste uitspraak is de laatste regel van de lezing van deze zondag: 'Ik ben het brood des levens' (6,35) De overige uitspraken zijn: 'Ik ben het licht van de wereld' (8,12) 'Ik ben de deur der schapen' (10,7) 'Ik ben de goede herder' (10,11) Hij is echt „het brood des levens". Als u honger hebt, eet u misschien een stukje brood. En misschien bedankt u God voor uw „dagelijks brood" (Mattheüs 6:11, Herziene Statenvertaling). Maar hoewel we kunnen genieten van lekker eten, mogen we nooit de waarde vergeten van „het brood des levens", Jezus Christus. In het gesprek waar we naar meeluisteren in Johannes 6 wijst de Heere Jezus op Zichzelf als het Brood des levens. En ook voor Hem was er een lange weg nodig om het Brood des levens te kunnen zijn! Indien het tarwegraan niet sterft in de aarde kan het geen vrucht voortbrengen (Johannes 12:24). „Het brood des levens" voor iedereen beschikbaar „Ik ben het levende brood dat uit de hemel is neergedaald; als iemand van dit brood eet, zal hij leven in eeuwigheid; en werkelijk, het brood dat ik zal geven, is mijn vlees ten behoeve van het leven der wereld...