Gratis elektronische bibliotheek

De Stille stem van God - B. Hybels

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: november 2010
BESTANDSGROOTTE: 10,43
ISBN: 9789060678510
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: B. Hybels

U vindt de pdf van het boek De Stille stem van God hier

Omschrijving:

God verlangt ernaar met ons te communiceren. Communicatie en relatie horen zo bij het wezen van God, dat we niet kunnen volhouden dat Hij ooit is opgehouden met spreken. Door woorden schiep Hij de hemel en de aarde, en genas Jezus de zieken die tot Hem kwamen. Met woorden verkondigde Hij mensen vrijheid en vergeving. En door woorden verspreidden de apostelen zijn boodschap over deze aarde. Vanuit zijn liefde verlangt Hij naar relatie met ons, en naar een goed gesprek. Hij spreekt op verschillende wijzen. Door de Bijbel. Via onze gedachten en ons geweten. Door omstandigheden en bij monde van anderen. Maar ook heel direct en persoonlijk, met stille stem.In dit boek vertelt de schrijver over zijn eigen ervaringen met die influisteringen van God. Ook neemt hij ons mee door de Bijbel, om ons te laten zien dat God altijd gesproken heeft en hoe Hij spreekt. Bill Hybels leert ons hoe we de stem van God kunnen herkennen, hoe wij kunnen bepalen of wat wij horen werkelijk een woord van God is, en hoe we met vrijmoedigheid gehoor kunnen geven aan de stille influisteringen van onze hemelse Vader. De stille stem van God is een krachtig boek voor iedereen die verlangt naar een intiemere omgang met God, en wil groeien in gehoorzaamheid en toewijding.

... ons hoe we de stem van God kunnen herkennen, hoe wij kunnen bepalen of wat wij horen werkelijk een woord van God is, en hoe we met vrijmoedigheid gehoor kunnen ... Hoe kun je Gods stem verstaan? - ONTDEK GOD - De mooiste ... ... ... Door de Bijbel. Via onze gedachten en ons geweten. Door omstandigheden en bij monde van anderen. Maar ook heel direct en persoonlijk, met stille stem. In dit boek vertelt de schrijver over zijn eigen ervaringen met die influisteringen van God. Ook neemt hij ons mee door de Bijbel, om ons te laten zien dat God altijd gesproken heeft en hoe Hij ... Stille stem van God, van Bill Hybels Artikelnummer: 97 ... De Stille Stem van God - Bill Hybels | DagelijkseBroodkruimels ... . Ook neemt hij ons mee door de Bijbel, om ons te laten zien dat God altijd gesproken heeft en hoe Hij ... Stille stem van God, van Bill Hybels Artikelnummer: 9789060678510. Bestel op Gospel.nl met gratis verzending vanaf €20 De Stem van God (Paperback). Jaagt de liefde na en streeft naar de gaven des Geestes, doch vooral naar het profeteren. - 1 Korintiers 14:1 Spreekt God... De stille stem van God. horen en doen wat Hij je zegt. Auteur/artiest: Hybels, Bill. Horen en doen wat Hij zegt God verlangt ernaar met ons te communiceren. Communicatie en ... Lees meer. Schrijf een review. ISBN: 9789060678510. Levertijd: 1 - 3 werkdagen Uitgever: Gideon God spreekt door een stille stem in je hart. Hier hebben we het al over gehad. Je hoort die stem eigenlijk in je geest, ofwel je innerlijke mens. In je gedachten hoor je drie stemmen: die van jezelf, die van demonen (die enkel leugens spreekt) en die van God. Hoe meer je oefent, hoe beter je de stem van God kunt onderscheiden. De jonge Samuël deed er ook even over voordat hij de stem van God herkende en goed verstond, de oude Samuël hoorde de stem van God heel duidelijk. (1 Samuël 3: 4-7, 8: 7-10, 12: 11-18) Je persoonlijke relatie met God is de belangrijkste reden voor het horen van Gods stem. Samuël hoorde de stem van God, maar herkende hem niet totdat hij er door Eli op werd gewezen (1 Samuël 3:1-10). Gideon ervoer een lichamelijke openbaring van God en twijfelde nog steeds over wat hij gehoord had, zelfs zo sterk dat hij om een teken vroeg, en dit niet één keer maar drie keer (Rechters hoofdstuk 6, vooral verzen 17-22, 36-40)! De stille stem De stille stem. 6 september 2017 Blaise T. Reacties 0 reacties. Schrijven deed Jon Fosse (1959) ... 'Koekoek is de naam van God in koekoekstaal.' (Coetzee, Moral Tales) Ode aan de eeuwige stad. Een warmbloedige, enerverende roman, hysterisch en fijnzinnig tegelijkertijd, ... voor wie verlangt naar meer bewustzijn van God in het dagelijkse leven Het is van alle tijden: mensen die er naar zoeken hoe ze, te midden van de veelheid van stemmen die klinken, de stem van de Ene kunnen onderscheiden. Aan de hand van (bijbel)verhalen, gedichten, geleide visualisaties, stilte en uitwisseling verkennen we dit verlangen. Aan het eind van de dag kwam ik er dan achter dat Hij m'n gebed verhoord had. Gods stem verstaan is niet altijd makkelijk; het is echt een proces, maar met oefenen kom je steeds verder. Het is het waard! Je raakt steeds meer afgestemd op Hem en ook in je dagelijks leven kijk je meer door de ogen van God.' Jovanka van Huet Lindeman (22) Schrijf een brief aan God en een brief van God aan jou. Stil zijn: wees stil en luister. Bemoedig een ander. Heb je de start van deze blogserie gemist? Start en lees hier de inleidende blog 'Gebed is een levensstijl' * Hybels, Bill. (2010). De stille stem van God: Horen en doen wat Hij je zegt. Hoornaar: Uitgeverij Gideon. Pagina 258. Vuur van de passie gedoofd. Totdat een stille stem tot mij sprak een taal zonder woorden raakte mij plotseling diep in mijn hart. Een stem die ik niet kon horen ontstak een brandend verlangen in mij. Op zoek naar de bron van deze Stem kwam ik terecht in een nieuw avontuur Ik zag Zijn liefde speciaal voor mij in de wolkenpracht, in natuur ... De tweede test is de bevestiging van goddelijke raad. God geeft ons mensen in ons leven die ons helpen om Zijn stem te verstaan. Dat kunnen pastors zijn, leraren, ouders en gelovige vrienden. In de meeste gevallen zullen zij wat jij van God hebt gehoord bevestigen en je helpen om Zijn plan te begrijpen. "Je hoeft geen oudtestamentische profeet of priester te zijn of een nieuw-testamentische apostel om Gods stem te kunnen horen. Het is mogelijk voor jou." Dat zegt Hanneke van Dam naar aanleiding van haar boek 'Gods stem verstaan'. Vanaf 31 oktober gaat de challenge Gods stem horen van start. De challenge wordt georganiseerd door Uitgeverij Gideon en is gemaakt aan de hand van Hannek...