Gratis elektronische bibliotheek

De profetieen - Nostradamus

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: januari 2014
BESTANDSGROOTTE: 4,83
ISBN: 9789025301132
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Nostradamus

U kunt het boek De profetieen downloaden in pdf epub-formaat na gratis registratie

Omschrijving:

Het bewind van Hitler, de wereldoorlogen, terrorisme: velen menen dat Nostradamus de belangrijkste gebeurtenissen van de wereldgeschiedenis vele eeuwen tevoren in De profetieën voorspelde. Nog steeds is zijn bekendste werk, een verzameling van honderden cryptische verzen, met raadsels omgeven. Sinds de publicatie van dit enigmatische werk in 1555 is de verwondering erover nooit geluwd. Nog steeds verschijnen er talrijke boeken waarin onderzoekers de voorspellingen van Nostradamus proberen te interpreteren. Wat is nu precies het geheim van De profetieën? En hoe moeten we zijn gedichten duiden? Hans van Cuijlenborg vertaalde niet alleen alle kwatrijnen van Nostradamus, hij voorzag ook ieder gedicht van helder commentaar waarin verschillende interpretaties voor het voetlicht worden gebracht.

... In de loop van de geschiedenis van Israël spraken de profeten steeds over deze koning ... De Verenigde Staten en Groot-Brittannië in de profetieën ... . Hij zou bevrijding en vrede brengen. Er staan in het boek Jesaja zeven profetieën die door de eerste christenen met de messias- en in het bijzonder met Jezus- in verband zijn gebracht. Het zijn: 7:10-17, 9:1-6, 11:1-10, 42:1-9, 49:1-13, 50:4-9 en; 53:1-12. Uit de context wordt duidelijk dat dit om Joden (uit Judea en Jeruzalem, vers 21) gaat. Ook deze profetie is uitgekomen: in de Joodse Oorlog rond het jaar 70 werden naar schat ... Flashback: De profetieën van Garabandal - actueler dan ... ... . Ook deze profetie is uitgekomen: in de Joodse Oorlog rond het jaar 70 werden naar schatting een miljoen Joden vermoord door de Romeinen. De Joden die deze slachtpartijen overleefden vluchtten weg uit het Beloofde Land en verspreidden zich over de hele aarde. 4. Ten eerste de wederopstanding en ten tweede de vervuling van Messiaanse profetieën in het Oude Testament (Tenach). De Tenach is geschreven gedurende een periode van meer dan 1000 jaar en bevat meer dan 300 profetieën over de Messias. Al deze profetieën zijn vervuld in Jezus Christus en bevestigen zijn Messiasschap. Een profetie is een boodschap die geïnspireerd is door God, een goddelijke openbaring. De Bijbel zegt dat profeten namens God spraken 'zoals zij door heilige geest werden meegevoerd' (2 Petrus 1:20, 21).Een profeet is dus iemand die een boodschap van God ontvangt en die boodschap vervolgens aan anderen doorgeeft (Handelingen 3:18).Hoe kregen profeten informatie van God? En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken. En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood. En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs. Bijbelse profetieën Israël: diaspora, terugkeer van de Joden. We leven in profetische tijden. Bijbelse eindtijd-profetieën gaan voor onze ogen in vervulling. De breuk kan in dat geval ook prima slaan op de breuk die bij die gelegenheid ontstaat in de hemel waar uit de Heer komt. Dat is de Bijbelse hemelbeving. Jer 4:7 De leeuw is opgekomen uit zijn haag, en (namelijk) de verderver der heidenen is opgetrokken, hij is uitgegaan uit zijn plaats, om uw land te stellen in verwoesting; uw steden zullen verstoord worden, dat er niemand in wone. In profetieën heeft de soevereine God voorspeld wat er zal gebeuren met de Verenigde Staten, de Britse volken, West-Europa, het Midden-Oosten, Rusland! Toch verkeren in de wereld de mensen met het beste verstand in totale onwetendheid inzake de weergaloze catastrofe die op het punt staat zich te voltrekken. Lees „De profetieen" door Nostradamus verkrijgbaar bij Rakuten Kobo. Het bewind van Hitler, de wereldoorlogen, terrorisme: velen menen dat Nostradamus de belangrijkste gebeurtenissen van de... De Islam in de eindtijd. De tijd die de Bijbel 'de eindtijd' noemt, is de periode vlak voor Jezus terugkomst. Steeds meer Bijbel onderzoekers komen tot het inzicht, dat ook de Islam een cruciale rol zal spelen op het wereldtoneel in die eindtij...